Fenneke van der Vegte lijsttrekker GroenLinks-PvdA Leusden

24 november 2021

Natuurlijk Leusden!
‘Natuurlijk Leusden’ is de sprekende en kernachtige boodschap van het verkiezingsprogramma, dat binnenkort wordt gepubliceerd. Marcel Sturkenboom: “Als team zetten wij ons in voor een sociaal, vitaal en duurzaam Leusden, Achterveld en Stoutenburg. Een dorp waar het geweldig is om te wonen en te werken. Een gemeenschap waarin inwoners samen zorgen voor elkaar en voor de natuur. Maar waar we ook te maken hebben met grote uitdagingen op het gebied van wonen, klimaat, biodiversiteit en ongelijkheid. Die uitdagingen gaan we niet uit de weg. Dat geldt ook voor het aanpakken van de verborgen armoede, het stimuleren van een gezonde leefstijl, werkgelegenheid of betaald wonen. En natuurlijk zetten we in op het behoud van sterke Leusdense verenigingsleven, het creëren van woonzorg-combinaties en ondersteunen van buurtinitiatieven.”

Inzetten op mensen, dieren en planten
De ambities van GroenLinks-PvdA zijn groot. Bij voorkeur wil de partij opnieuw deel uitmaken van het College. Huidig en ook voor de nieuwe periode kandidaat wethouder Fenneke van der Vegte: “We hebben de afgelopen 2 perioden laten zien dat we de verantwoordelijkheid aan kunnen en willen dat blijven doen. We staan voor zorgvuldig overleg met en maximale betrokkenheid van inwoners bij het ontwikkelen en uitvoeren van plannen. We zetten nadrukkelijk in op mensen, dieren en planten. We gaan het groene karakter van en de biodiversiteit in onze wijken en het buitengebied nog meer te stimuleren. Dat is essentieel voor ons welzijn, onze gezondheid en het klimaat en bepalend voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.”