Door op 7 augustus 2016

Ago Salverda, sociaaldemocraat in hart en nieren

Op 2 augustus is Ago Salverda thuis in Leusden overleden. Ago was al enige tijd ernstig ziek, maar toch was zijn overlijden voor ons een grote schok.

Ago Salverda was vanaf de jaren ’80 als lid van de PvdA actief in Leusden. Hij vervulde tal van functies in de partij. Hij was ombudsman, campagnecoördinator, afdelingsvoorzitter, gemeenteraadslid en fractievoorzitter van 1998 tot 2006 en tenslotte van 2006 tot 2010 ook wethouder. Naast zijn politieke werk zette Ago zich in voor allerlei maatschappelijke organisaties, waaronder de Leusdense milieuorganisatie het CML en de Kringloopstichting Amersfoort-Leusden.

Ago was een maatschappelijk zeer betrokken burger. Iemand die zich zijn hele leven interesseerde en inzette voor de mensen, die zijn hulp volgens hem het hardst nodig hadden. Mensen die moeilijk toegang hadden tot een betaalbare woning, goede scholing of noodzakelijke zorg. Daarnaast voelde hij zich buitengewoon betrokken bij alles wat met het milieu te maken had. Omdat hij eraan wilde bijdragen dat Leusden een schonere, duurzamere en betere plek werd om te leven en te werken. Maar boven alles was Ago een bijzonder prettig en vriendelijk persoon. Iemand die met humor en veel doorzettingsvermogen tal van problemen oppakte en oploste. Dat is waar we hem het meest om zullen herinneren.

Ago is 68 jaar geworden. Veel te jong voor iemand die het leven en de mensen om hem heen nog zoveel te bieden had.  We denken met veel respect en waardering aan hem en we zullen hem missen. We wensen zijn familie en vrienden in de komende periode heel veel sterkte toe.

De crematie van Ago zal plaatsvinden op woensdag 10 augustus om 14.00 uur in Crematorium Amersfoort aan de Dodeweg 31 in Leusden. De familie verzoekt belangstellenden om in plaats van een bloemstuk, één onverpakte rode bloem mee te nemen. Na afloop van de plechtigheid zal er vanaf 16.00 uur een samenzijn worden gehouden in Hoeve Groot Zandbrink, Postweg 2 in Leusden.

Een ieder is daarbij van harte welkom.

PvdA, afdeling Leusden,
Bestuur en fractie.