Door op 8 september 2013

Herhaalde oproep!

Kandidaten gezocht

Maart 2014 zijn er verkiezingen voor de gemeenteraad.

Heb jij de kwaliteiten en het enthousiasme om namens de PvdA in de gemeenteraad van Leusden te gaan zitten? Stel je dan nu kandidaat!

Hoe werkt het

Ieder lid van de PvdA-Leusden kan zich tot en met 15 september kandidaat stellen. Dat kan door een briefje of mailtje te sturen naar de voorzitter, Kees de Kruijf, voorzien van je CV en een korte motivatie. Je krijgt dan een aantal formulieren toegestuurd die je ingevuld en ondertekend moet terugsturen. Dat kan uiteraard ook per mail met een digitale handtekening.

Het afdelingsbestuur controleert of aan alle formele vereisten is voldaan en stuurt vervolgens alle kandidaten door naar de onafhankelijke kandidaatstellingscommissie. Die zal in oktober en november met alle kandidaten over hun kwaliteiten en hun motivatie spreken en een advies over de volgorde van de kandidatenlijst uitbrengen aan de Algemene Ledenvergadering in december. Tijdens die ledenvergadering wordt de uiteindelijke lijst definitief vastgesteld.

GroenLinks werft op dezelfde manier zijn kandidaten, zodat na vaststelling in de afzonderlijke ledenvergaderingen van de eigen lijsten, de lijsten gecombineerd kunnen worden tot één lijst. De gezamenlijke lijst wordt conform de samenwerkingsovereenkomst opgesteld volgens de volgorde a-b-a-b- enz. ,waarbij een “a” staat voor PvdA en een “b” voor GroenLinks. De uiteindelijke, gecombineerde lijst wordt daarna in een gezamenlijke vergadering van PvdA en GroenLinks vastgesteld. Deze lijst wordt begin januari officieel bij de gemeente ingeleverd.

Tijdens de gesprekken vraagt de kandidaatstellingscommissie de kandidaten ook of ze belangstelling hebben voor een eventueel wethouderschap. Hoe daar verder mee wordt omgegaan, is nog onderwerp van gesprek. Alle kandidaten worden daar nog over geïnformeerd na 15 september.

Wat moet je doen

– Stuur een mailtje aan de voorzitter van de afdeling via [email protected], waarin je aangeeft geïnteresseerd te zijn.

– Voeg daaraan je CV toe en een korte motivatie.

– Mocht je eerst nog wat meer willen weten, lees dan de bijgevoegde informatie of neem contact op met een van de raadsleden of bestuursleden. Zie voor de contactgegevens de website.

– Vul de daarna aan je toegestuurde formulieren in en onderteken ze. Stuur ze daarna op naar de voorzitter van de afdeling per post of mail

Hopelijk ligt er ook voor jou een boeiende raadsperiode in het verschiet!

We zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kees de Kruijf