Door op 11 februari 2015

Algemene Ledenvergadering op 17 februari

Partijgenoten.

Ik nodig jullie van harte uit aanwezig te zijn op onze ledenvergadering op 17 februari aanstaande in het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie aan de Hamersveldseweg. Het zijn zo kort na de formele overgang van bijna alle zorg van het rijk en de provincie naar de gemeente en zo kort vóór de provinciale Statenverkiezingen interessante tijden die een prima aanleiding vormen voor een goed gesprek.

Daarnaast is het zinvol om met elkaar nog eens heel goed te kijken naar de toekomst van deze afdeling. Blijven we actief als een zelfstandige afdeling en hoe organiseren we dan de bestuurlijke bemensing, of kijken we naar alternatieven.

We beginnen de avond met de jaarrekening 2014 en de begroting 2015, beide moeten door jullie vastgesteld worden.

De avond begint om 20.00 uur, de agenda ziet er als volgt uit.

1. Opening, vaststellen agenda
  2. Vaststellen jaarrekening, verslag kascontrolecommissie*
  3. Begroting 2015 (inclusief werkplan 2015)*
  4. Verkiezingen provinciale staten*
  5. Informatie vanuit de fractie*
  6. Hoe verder met de afdeling Leusden*
  7. Rondvraag en sluiting

*2. In 2014 zijn zoals bekend de verkiezingen voor de gemeenteraad gehouden. Veel tijd en energie, maar ook veel geld zijn daar in een prima samenwerking met GroenLinks aan besteed. Dat is ook goed te zien aan onze financiële situatie. Begin 2014 beschikten we als afdeling over ruim € 9600,- terwijl onze reserves aan het eind van 2014 nog zo’n € 6800,- omvatten. Desondanks mag onze financiële situatie gelukkig gezond genoemd worden. Tijdens de ledenvergadering zal de concept jaarrekening die jullie als bijlage met deze uitnodiging meegestuurd krijgen, ook in papieren vorm op tafel liggen, de bedoeling is dat hij vastgesteld wordt. De kascontrolecommissie die onderzoek heeft gedaan naar ‘de boeken’, zal verslag doen van zijn/haar bevindingen.

*3. Ook de begroting voor 2015 zal aan jullie ter goedkeuring worden voorgelegd, ook die vind je als bijlage bij deze uitnodiging inclusief het werkplan 2015.

*4. Op 18 maart zijn er verkiezingen voor de provinciale Staten en de Waterschappen. De provincie Utrecht heeft te maken met 4 Waterschappen, de verkiezingen betreffen slechts één daarvan, het HDSR. De provinciale verkiezingen zijn uiteraard belangrijk op zichzelf want de provincie heeft grote betekenis voor bijvoorbeeld de ruimtelijke ordening, de natuur, de mobiliteit en de regionale economie. Daarnaast speelt een belangrijke rol dat door de leden van provinciale staten in mei 2015 de Eerste Kamer wordt gekozen. Daarmee speelt  nadrukkelijk ook een landelijke component mee. Tijdens deze ledenvergadering worden jullie bijgepraat over de campagne. Meer informatie is overigens volop beschikbaar op de speciale verkiezingssite ‘www.werkenaanutrecht.nl’.

*5. Vanaf maart kennen we ook formeel een gezamenlijke fractie samen met GroenLinks. Over de ervaringen daarmee en over de actualiteit worden jullie vanuit de fractie bijgepraat.

*6. In de praktische, dagelijkse gemeentelijke politiek (in de fractie dus) gaat het goed, afdelingsbestuurlijk is het kommer en kwel. Teveel functies op het niveau van de afdeling worden momenteel te lang door te weinig dezelfde mensen ingevuld. Die situatie bestaat al enige tijd en vraagt om een oplossing. Ik leg graag aan jullie voor wat er de afgelopen periode is ondernomen om tot een gezondere bestuurlijke situatie te komen en hoor graag jullie suggesties.

Graag tot de 17e in het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie, de Schoolsteeg, Hamersveldseweg 107, aanvang 20.00 uur.

Met vriendelijke groet

Kees de Kruijf (voorzitter)

Jaarrekening Leusden 2014

Begroting-Leusden 2015