23 oktober 2015

Woudenberg en Leusden bundelen krachten

De toestroom van vluchtelingen in ons land is dermate groot, dat de vluchtelingen in de tot nu beschikbare locaties niet kunnen worden ondergebracht. Kortdurende crisis noodopvang is nodig om iedere vluchteling bij aankomst een dak boven het hoofd te bieden. De gemeenten Woudenberg en Leusden stellen samen een opvanglocatie beschikbaar in Woudenberg voor maximaal 150 vluchtelingen. Het gaat om crisis noodopvang voor een periode van 72 uur in een deel van Sport- en Cultureel centrum De Camp in Woudenberg. De colleges van beide gemeenten hebben op dinsdag 13 oktober besloten om gehoor te geven aan het verzoek van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) om deze mensen in nood te helpen.

Vrijwilligersbijeenkomst
De komende weken zijn vele handen nodig om de locatie in te richten en de vluchtelingen op de crisisopvanglocatie zo goed mogelijk op te vangen. Hulp van inwoners en organisaties is van harte welkom. Bijvoorbeeld in de vorm van ondersteuning op de opvanglocatie of het beschikbaar stellen van kleding en andere spullen. Op woensdag 28 oktober om 20.00 uur is er in De Korf, in Leusden (Smidse 1) een bijeenkomst voor inwoners en organisaties uit Woudenberg en Leusden die willen weten hoe zij als vrijwilliger een bijdrage kunnen leveren. Inwoners kunnen zich aanmelden voor de bijeenkomst via [email protected]