Door Joost van Herpen op 3 januari 2015

Laatste raadsvergadering van 2014

Een meer dan volle agenda en dus een lange zit, dat was de eindspurt voor de Leusdense gemeenteraad op donderdag 18 december 2014.
Op de agenda een paar belangrijke zaken zoals de start maken met het weer vlot trekken van het Biezenkamp project en de verzelfstandiging van het milieu- en natuur centrum de Schoolsteeg.

-In het kader van de actualiteit heb ik het college nog eens aangesproken op een actieve houding bij het leveren van een Leusdense bijdrage aan de huisvesting van de grote stroom asielzoekers. Als gevolg van oorlogen op diverse plekken in de wereld, waar vele burgers het slachtoffer van worden, zijn grote vluchtelingenstromen op gang gekomen. Ook naar Nederland wisten velen van hen de weg te vinden. De opvang van zulke grote aantallen zet het COA met de rug tegen de muur. Het college neemt een open en welwillende houding aan en wil graag een bijdrage leveren aan de opvang maar erkent op dit moment binnen de Leusdense grenzen geen (grootschalige) opvangcapaciteit voor handen te hebben. De fractie van GroenLinks-PartijvdArbeid heeft het college opnieuw steun toegezegd in deze open en constructieve houding.
-Naar aanleiding van een uitspraak van de rechter in Groningen over het afschaffen van de huishoudelijke hulp in het kader van de WMO heeft het college nog eens herhaald dat in Leusden netjes conform de wet wordt gehandeld. De huishoudelijke hulp blijft voor bepaalde doelgroepen in stand en met iedere nu rechthebbende wordt via het “keukentafelgesprek” bekeken hoe tot zo nodig maatwerkoplossingen te komen.

Joost van Herpen

Wie ben je? Joost van Herpen, 68 jaar, komend uit de Gelderse Achterhoek, in 1991 inwoner van Leusden geworden. Vakbondsman in hart en nieren en werkzaam geweest bij FNV en namens GroenLinks en PvdA in de Leusdense gemeenteraad als raadslid mee mogen bouwen aan een steeds mooier wordend Leusden. In de politiek door? Zowel in

Meer over Joost van Herpen