17 januari 2017

“Politieke Ladies Night”, politiek café over vrouwenstemmen in de Raad

Bent u vrouw? Dan is dit bericht voor u bedoeld, want wij hebben uw mening en uw ervaring in onze gemeentelijke politiek hard nodig.

Daarom organiseren wij een avond speciaal voor vrouwen. Mannen mogen ook komen, maar het zijn vooral de vrouwen die wij aan het woord willen laten en willen oproepen om mee te doen met de politiek. Lees meer op www.sociaalengroen.nl

Wat en waar
“Politieke Ladies Night”  Vrouwenstemmen in de Raad
20 januari 2017, Cultuurhuis Pléiade,  Kerkplein 2, 3941 HV Doorn. (Parkeergelegenheid onder het gebouw)

Programma:

19.30 – 20.00 uur: Inloop, ontvangst met koffie en thee, met  muziek door gitaar duo Cordial,  Erik Ypma en Cees Sax

20.00 – 20.10 uur : Welkom door Jolanda Gerritsen, avondvoorzitter, aansluitend burgemeester  Frits Naafs

20.10 – 20.30 uurZehra Sariaslan , beleidsmedewerken bij Atria, Kennisinstituut voor emancipatie en vrouwengeschiedenis. Atria presenteerde vorig jaar het onderzoeksrapport Vrouwenstemmen in de raad. Ambities, belemmeringen en successen van vrouwen in de lokale politiek. Zehra zal de interessante aanbevelingen uit dit rapport toelichten.

20.30 – 20.45 uurJacqueline Vaessen (VVD). Zij is lid van de Provinciale Staten van Utrecht en ondernemer. Zij zal onder meer uit de doeken doen hoe je politiek actief kunt zijn als je een baan en een privéleven moet combineren. Jacqueline gaat ook in op de rol van Provinciale Staten en waar de relatie ligt met het reilen en zeilen in de gemeente.

20.45 – 21.00 uurYvonne Kemmerling (D66). Zij was wethouder in Soest en werd wethouder in Amersfoort. Zij zal ingaan op de ontwikkelkansen die de politiek ook voor vrouwen kan bieden. En zij zal  tevens haar ervaringen als wethouder met ons delen.

21.00 – 21.10 uur : Pauze

21.10 – 21.45 uur: In gesprek met de aanwezigen: Hoe kan je meepraten in onze gemeente en bijdragen aan de besluitvorming door de Raad.

21.45 uur : Afsluiting door Jolanda Gerritsen

21.45 uur : Napraten met een drankje en een hapje.

Aanmelden (graag!) of meer weten? Stuur een berichtje naar [email protected] of [email protected]