11 februari 2015

Verliefd op een Provinciale Statenlid. Wat nu? (De Speld!)

Je hebt een leuke man ontmoet. Hij is lief, attent, geestig en waanzinnig goed in bed. Stiekem begin je al toekomstplannen te maken, want dit kon wel eens de ware zijn. En dan kom je erachter dat hij Provinciale Statenlid is…

Door: Rudolf Julius 11 februari 2015, 02:00

Herkenbaar? Je bent niet de enige. Veel vrouwen vallen voor de charme van provinciale politici. Het advies voor de meeste van hen: vergeet hem! Hoezeer je ook je best doet, je zult hem uiteindelijk altijd verliezen aan structuurvisies, meerjarenprogramma’s en toelatingsbesluiten. Dat klinkt natuurlijk verstandig. Maar ook wel erg negatief! Want als je het slim aanpakt, kan het wel degelijk werken. Dus: ga ervoor!

Luister naar je hart

Jijzelf weet wat voor man het beste voor je is. Dat kan op dit moment best een Provinciale Statenlid zijn, die je lekker weg laat dromen terwijl hij over de herijking van de ecologische hoofdstructuur kwebbelt. Als jij je comfortabel voelt bij het aanhoren van zijn spreektekst in de commissie Ruimte en Leefomgeving, dan is daar niks mis mee!

Stop met dromen

Bedenk dat het leven in je dromen mooier is dan in real life. Dat geldt ook voor jouw Provinciale Statenlid. Wedden dat je in je hoofd een beeld van hem hebt gecreëerd dat niet klopt? Accepteer de feiten! Ja, hij houdt zich bezig met het vigerende beleid inzake interbestuurlijk toezicht. En ja, de concessieverlening voor het openbaar vervoer is belangrijk voor hem. Als jij daar niet mee om kunt gaan, moet je eieren voor je geld kiezen. Maar als je die kant van hem voor lief neemt, heb je mooi wel een pracht van een vent!

Kortom: als je je hoofd gebruikt en je gevoel volgt, hoeft je verliefdheid op een Provinciale Statenlid helemaal niet slecht af te lopen. Geniet ervan!