13 april 2014

Onderhandelingen coalitieakkoord 2014-2018

Partijgenoten.

Na de verkiezingen op 19 maart zijn in rap tempo de onderhandelingen voor een nieuwe coalitie 2014-2018 en een bijbehorend college gestart. Uit een eerste verkenning van de informateur kwam de voorkeurscoalitie D66, GroenLinks-PvdA en CU-SGP naar voren. Met die drie partijen is vervolgens in de afgelopen weken onderhandeld.

Namens onze combinatie zaten daarbij Riet Koetsenruiter en Joost van Herpen aan tafel, die uitstekend werk hebben verricht.

Die onderhandelingen hebben geleid tot een (voorlopig) coalitieakkoord dat maandagavond, 14 april in een openbare bijeenkomst op het gemeentehuis met de andere partijen zal worden besproken.

Vervolgens zal het akkoord in de raadsvergadering van 24 april worden vastgesteld, waarbij ook de wethouders geïnstalleerd zullen worden.

Op 22 april hebben wij dan nog de algemene ledenvergadering in De Kom, aanvang 19.30 uur. Eerder stuurden we jullie daar al informatie over toe.

Een uitgewerkte agenda, met bijlagen, komt zodra alle informatie binnen is, maar hierbij ter informatie alvast het rapport van de informateur en het voorlopige coalitieakkoord.

Graag tot de 22e,

Met vriendelijke groet